Na EBS, GVB en Connexxion leveren nu ook Arriva en Waterbus hun data rechtstreeks aan OpenOV. Voor de data van de overige vervoerders blijft de club nog afhankelijk van 9292.
Arriva levert nu rechtstreeks aan OpenOV
OpenOV en 9292 zijn allebei nog in de race om het NDOV-loket te gaan beheren. Dit loket moet uiteindelijk alle data van vervoerders gaan beheren en doorleveren naar bijvoorbeeld bouwers van reisinformatiesystemen.
Arriva is de vierde vervoerder die er nu voor kiest om rechtstreeks aan OpenOV te leveren.
https://twitter.com/Arriva_NL/status/552832336325513216
Het is Stefan de Konink van OpenOV een doorn in het oog dat hij nog geen rechtstreekse toegang heeft tot de overige data. "De rest komt via het afvoerputje van 9292 met onbekende kwaliteit. Nou ja, de kwaliteit is meer dan bekend... en die is niet goed."
Als voorbeeld noemt hij de datastroom van Syntus die er na tien uur helemaal uit lag en pas net na twaalf uur weer online kwam, vanwege onderhoud. Dat onderhoud werd pas om 8.59 uur aangekondigd, zegt De Konink. Na het onderhoud blijft de datastroom niet strak. "Zolang er niemand kan worden aangesproken op de kwaliteit, heb je er als afnemer niets aan", aldus De Konink.
Meer artikelen met dit thema
ProRail aangesloten op onlineplatform van NDW
1 jul om 15:08 uurMaandag 24 juni zetten CEO John Voppen en Frederik Zevenbergen, lid Raad van Toezicht van het NDW en…
Gebrek aan animo voor Twentse reisapp Goan!
17 mei om 09:00 uurVanwege gebrek aan animo is de Twentse reisapp Goan! niet meer te gebruiken. Gemeentes staken tonnen in de…
Reis anders en haal meer uit je reistijd
3 aug 2023Om de A2 tussen Deil, ’s-Hertogenbosch en Vught in de toekomst bereikbaar te houden, is het belangrijk dat…
Dataverrijking maakt reisadvies betrouwbaarder
4 jul 2023In opdracht van het platform Beheer Informatie Standaarden OV Nederland (Bison) werkt Irias…
Timmermans: Europese boekingsapp in 2025
30 mei 2023De Limburgse PvdA-Eurocommissaris Frans Timmermans komt deze zomer met een voorstel voor nieuwe wetgeving,…
‘Toon geen kleine vertragingen meer op boordcomputers’
24 apr 2023Tijdens de cao-onderhandelingen in het streekvervoer bleek dat veel buschauffeurs een hoge werkdruk ervaren.…
Impasse rond cao streekvervoer duurt voort
23 feb 2023Vakbonden FNV en CNV staken nog altijd in diverse delen van het land, omdat zij een betere cao eisen. Fred…
Ticketverkoop European Sleeper van start
20 feb 2023De eerste nachttrein van European Sleeper op het traject Brussel – Amsterdam – Berlijn gaat op donderdag 25 mei…
"alle uiteindelijk alle"
...een mooie verspreking. Maar toch ook symptomatisch voor de mate waarin de OV-sector verslingerd is aan ultieme eindtoestanden waarin nooit meer iets zal veranderen...
Ingediend door Berens Schotanus op wo, 07/01/2015 - 19:49
De constructie met twee NDOV-loketten die alsnog door een '9292 shared service center' van informatie voorzien worden is verschillende partijen al langer een doorn in het oog. In 2014 zijn er ook regelmatig langdurige storingen geweest in het netwerk van 9292 waardoor beide NDOV-loketten niet konden leveren. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Een storing bij 9292 en in heel Nederland geen actuele reisinformatie.
Hopelijk gaan ook andere vervoerders snel rechtstreeks leveren. Het voorkomt in ieder geval een overbodig single point of failure.
Ingediend door Geert Wirken op do, 08/01/2015 - 00:08
Reactie toevoegen