Mediakit

 

OV-Magazine is een onafhankelijk vakblad over openbaar vervoer. Het richt zich met name op de beleidsmakers en de beslissers in de wereld van verkeer en openbaar vervoer. OV-Magazine informeert de lezer over de belangrijkste ontwikkelingen in de ov-sector. Diepgang, hoogwaardige inhoud en een onafhankelijke blik zijn de drie belangrijkste pijlers van OV-Magazine.

 

OV-Magazine is sinds 2017 onderdeel van uitgeverij Acquire Publishing. Daarmee is OV-Magazine toegevoegd aan het platform van 40.000 architectuur-, ruimte-, en mobiliteitsprofessionals dat wordt gevormd door Acquire-titels als Verkeerskunde, Verkeer in Beeld, Parkeer24, Stedebouw & Architectuur, Straatbeeld, BuitenSpelen en Rescape (BE). Naast deze titels organiseert Acquire een reeks masterclasses, zoals de Masterclass Prettige Plekken en evenementen zoals het Nationaal Verkeerskundecongres, het Nationaal Fietscongres, het MKBA-congres en meer.

 

De formule
OV-Magazine is hét platform voor professionals in de ov-sector, zowel op papier als online. De focus ligt op ideeën die bijdragen aan verbeteren van het openbaar vervoer. Daarnaast besteden we aandacht aan ov-gerelateerde projecten die ter lering en vermaak kunnen dienen voor onze lezers. OV-Magazine verschijnt vier keer per jaar. Daarnaast is OV-Magazine ook online actief in de vorm van deze website, een wekelijkse e-mailnieuwsbrief en Twitter en Facebook. Lezers waarderen de inhoud van OV-Magazine gemiddeld met een 7,5. 80 procent van de lezers die de digitale nieuwsbrief ontvangt, leest deze altijd en waardeert deze met een 7 of hoger.

 

Communicatiemogelijkheden
OV-Magazine wordt serieus genomen door uw doelgroep. En dat maakt het tot een effectief medium om uw communicatiedoelstellingen te realiseren.
Door het OV-Magazineplatform  op te nemen in uw marketingplannen kunt u onder andere de volgende doelstellingen realiseren:
– uw naamsbekendheid vergroten
– uw diensten en/of producten op een aansprekende en doeltreffende manier aanbieden
– nieuwe klantcontacten genereren en kansrijke zakenrelaties aangaan
– snel de juiste kandidaat vinden voor uw bedrijfsvacature
– de juiste markt efficiënt aanspreken en deelgenoot maken van uw expertise
– leads genereren
– uw kennis delen, en laten zien dat u dé juiste kennispartner bent

 

Printmogelijkheden
Het magazine biedt diverse advertentiemogelijkheden waarmee u invulling kunt geven aan uw corporate-, product-, of arbeidsmarktdoelstellingen:
– Advertenties
– Content Marketing
– Exclusieve coverposities
– Advertorials
– Bijsluiters
– Bedrijfsvermelding met of zonder logo in het magazine

 

Online mogelijkheden
Naast print kunt u uw zichtbaarheid ook online vergroten met verscheidene mogelijkheden:

  • Website
    • full banner
    • large rectangle banner
    • vacature plaatsing
  • E-mailnieuwsbrief
    • advertorial
    • banner
    • logo vermelding

Marktbereik
De magazineoplage van OV-Magazine is 1.600 exemplaren. Dit bereik bestaat uit voornamelijk bestuurders, beleidsmakers en het hogere management van provincies, gemeenten, de landelijke overheid (concessieverleners), alle vervoerders in Nederland (NS, Arriva, RET etc.) en andere partijen, zoals ProRail, 9292, Rover en adviesbureaus.

Website: 30.000 unieke bezoekers per maand
E-mailnieuwsbrief: 1.750 abonnees
Sociale media: 4.500 volgers en abonnees

 

Belangrijke data in 2018

editie deadline advertenties verschijningsdatum thema
1 23 februari 16 maart Zero emissie
2 25 mei 15 juni Randstad
3 17 augustus 7 september Innovatief aanbesteden
4 23 november 14 december Knooppunten

 

Tarieven

Tarieven magazine advertenties tarief per plaatsing
1/1 pagina € 1.545
1/2 pagina € 920
1/4 pagina € 510
bijsluiter € 1.600
Maximaal formaat A4. Bijvoorbeeld A3 gevouwen naar A4, exclusief porto- en handelingskosten
bedrijfsvermelding in magazine zonder logo: € 275
met Logo : € 385
redactieservice € 150
schrijfservice € 395

 

Tarieven magazine content marketing tarief per plaatsing
blogartikel ‘de visie van…’ € 1.750
productartikel ‘uit de markt’ € 2.250
projectartikel ‘uit de markt’ € 2.250
whitepaper € 1.895
redactieservice   € 150
schrijfservice   € 395

 

Tarieven en afmetingen online tarief eenheid
vacatures € 475 per vacature
advertorial e-mailnieuwsbrief € 425 per editie
logolinks € 285 per maand
banner website € 650 per editie
banner e-mailnieuwsbrief € 410 per editie

 

Aanleverspecificaties advertenties 

formaat zetspiegel in mm aflopend adverteren in mm
1/1 pagina 190 x 272 210 x 297 (3mm witruimte aan alle zijden toevoegen) C-PDF, min 300 DPI
1/2 pagina liggend 190 x 132 210 x 145 (+3mm) C-PDF, min 300 DPI
1/2 pagina staand 90 x 272 100 x 297 (+3mm) C-PDF, min 300 DPI
1/4 pagina staand 90 x 132 ¼ geen bladspiegel
1/4 pagina liggend 190 x 64 ¼ geen bladspiegel
bedrijfsvermelding in magazine met logo: € 385 zonder logo: € 275,-

 

Content marketing afmeting specificaties
blogartikel 1/1 pagina 250-600 woorden, foto van de schrijver
productartikel ‘Uit de markt’ 2/1 pagina 650-750 woorden, 2 foto’s in high res.
projectartikel ‘Uit de markt’ 2/1 pagina 650-750 woorden, 2 foto’s in high res.
whitepaper Min. 4 max. 16 pag
redactionele ondersteuning Meelezen redactie leest mee op o.a. tekstuele fouten
schrijfservice

 

Voor u schrijven redactie interviewt en schrijft uw volledige artikel

 

Online-uitingen specificaties formaat
vacatures Word-document + logo in hoge resolutie  
advertorial e-mailnieuwsbrief titelregel: 45 tekens (incl. Spaties)
bodytekst: 360 tekens (Incl. spaties) , 1 url, 1 plaatje in hoge resolutie
560 x 250 pixels
banner website max 49 kb, 1 url, gif- of swf-bestand 468 x 68 pixels
banner e-mailnieuwsbrief gif- of jpg-afbeelding, 1 url 560 x 100 pixels

 

 

Heeft u vragen over de aanleverspecificatie? Neem dan contact op met onze Traffic afdeling via traffic@acquiremedia.nl of bel 038-4606384

 

Meer weten of reserveren?
Neem dan contact op met een van onze accountmanagers of media-adviseurs.

Accountmanager: Edwin Benning 06 – 160 380 43 of edwin@acquirepublishing.nl

Media-adviseur: Lian Keijzer 038 – 4606 384 of lkeijzer@acquirepublishing.nl

Zij gaan graag met u in gesprek om op basis van uw doelstellingen en budget een maatwerkplan samen te stellen.