NS en Hermes brengen op 23 juni een nieuw combikaartje op de markt voor de trein naar station Eindhoven plus de nieuwe rechtstreekse, snelle buslijn 400 naar de luchthaven. Die ‘Plane-Bus-Train’ krijgt een eigen uitstraling en moet eenzelfde kwaliteit bieden als de trein.
Nieuw trein+buskaartje naar Eindhoven Airport
De bus gaat vier keer per uur rijden, heeft extra bagageruimte voor koffers en sluit aan op de intercity’s. De nieuwe airportshuttle van Hermes stopt onderweg niet op haltes en is 3 tot 5 minuten sneller dan de reguliere Phileaslijn 401, die er 22 à 23 minuten over doet. Om de vier extra busritten per uur betaalbaar te houden, daalt de frequentie van lijn 401 van acht naar zes keer per uur.
Via de NS-spoordeelwinkel kost een combikaartje voor de trein (vanaf elk station in Nederland) en de airportshuttle 20 euro. Op elke NS-kaartautomaat en op Eindhoven Airport is dat 22 euro. NS en Hermes mikken op luchtreizigers die anders met de auto waren gekomen en dus ook parkeerkosten hadden gehad. Een los kaartje voor een enkele reis met de airportshuttle kost € 3,50 bij de chauffeur en € 2,13 of € 2,18 met de OV-chipkaart.
Meer artikelen met dit thema
Tweede Kamer wil dat provincies en gemeenten zelf ov-bedrijven oprichten
14 mrt om 12:18 uurEen meerderheid van de Tweede Kamer wil dat provincies en gemeenten zelf ov-bedrijven kunnen oprichten, zodat…
In 2023 ruim 15 procent meer ingecheckt in het openbaar vervoer
26 feb om 10:22 uurIn 2023 werd er 1,1 miljard keer ingecheckt in het openbaar vervoer: 15,5 procent vaker dan in 2022. Het aantal…
Ook in 2024 gratis ov-kaartjes voor Amsterdamse minima
20 feb om 14:22 uurDe Vervoerregio Amsterdam wil het initiatief met gratis anderhalfuurs-kaartjes voor minimagezinnen in de regio…
Een kijkje in de keuken bij … VDL Bus & Coach
15 feb om 16:36 uurAls salesmanager openbaar vervoer bij VDL Bus & Coach is Sjef Maas verantwoordelijk voor de verkoop van…
Lokaal ov, een lokale zaak?
10 okt 2023We hebben het steeds minder over ov en ov-concessies en vaker over publieke mobiliteit en publieke…
Balanceren tussen sociale en technische bereikbaarheid
9 okt 2023De rol van traditioneel ov in Nederland (per bus, trein, tram en metro) verandert. Recente projecten en…
Geen geïnteresseerden in busconcessie Zeeland
5 okt 2023In december 2024 loopt de huidige busconcessie van Connexxion in Zeeland af. Dat betekent dat vervoerders zich…
Opmerkelijke keuzes rond nieuwe Hrn-concessie
8 sep 2023De demissionaire regering heeft op een aantal punten opmerkelijke keuzes gemaakt rond de voorgestelde…
Reactie toevoegen