Hildebrand van Kuyeren, de man achter Treinreiziger.nl, overhandigt donderdag 18 september een brochure aan NS met 35 praktische tips voor beter openbaar vervoer.
35 tips voor beter openbaar vervoer
woensdag 17 september 2014
1 min
De brochure heet De reiziger op plaats 1,2 en 3?! Van Kuyeren ziet veel verbeterpotentieel: “NS heeft als grootste vervoerder een voorbeeldfunctie en ook zelf de ambitie de reiziger meer centraal te zetten. Daarom richten we ons nu op NS.”
Een greep uit de tips:
- laat verschillende abonnementen op één OV-chipkaart passen
- kom met rondreiskaarten voor toeristen
- zorg dat je op elk station met een creditcard kunt betalen
- bied ook in de tweede klas stopcontacten aan
- maak het overstappen in de trein van tweede naar eerste klas makkelijker
- als de spitsheffing doorgaat, stel daar dan zitplaatsgarantie tegenover
- laat reizigers niet meer tariefkilometers betalen dan de werkelijke kilometers
- beboet geen abonnementhouders die zijn vergeten in te checken
- breng achteraf automatisch het voordeligste tarief in rekening
- geef reizigers automatisch geld terug bij vertragingen
- laat NS namens alle vervoerders geld terugbetalen
- maak NS Klantenservice ook per e-mail bereikbaar.
Download hier dereizigerop123
Reactie toevoegen