Na meer dan twee maanden vertraging, gaat de lijn Hengelo-Bielefeld vanaf maandag 26 februari echt van start. De testritten stemmen vervoerder Eurobahn hoopvol.
Nadat de treinen op 14 januari te kampen bleken te hebben met technische problemen voerde treinleverancier Stadler een uitgebreide analyse uit. Halverwege februari kreeg Keolis Deutschland, de moedermaatschappij van Eurobahn, de beschikking over de nieuwe software voor de treinen. Sinds half februari voert Eurobahn testritten uit in Duitsland, die de werking van de software-update bevestigen. Sinds 20 februari test Keolis ook op het grensoverschrijdende traject naar Hengelo.
Valse start
De start van de nieuwe treindienst werd al twee keer uitgesteld. Eerst naar 14 januari, omdat Duitse en Nederlandse toelatingsautoriteiten de normen en regelgeving nog moesten beoordelen. Vervolgens vielen op 14 januari zeven van de Stadlert FLIRT-treinen uit.
Lees ook: Dramatische start Eurobahn in Hengelo

- Deelfiets erin, tweede fiets eruit - 12 december 2019
- Friesland wil 168 ZE-bussen in 2025 - 10 december 2019
- Ondanks commotie vertrouwt Keolis op BYD - 10 december 2019
- ‘Bezoek Koning een bekroning op ons werk’ - 6 december 2019
- Keolis: statushouders op bus in IJssel-Vecht - 3 december 2019