Gaan voor de perfecte ochtendspits
dossier Randstad

Gaan voor de perfecte ochtendspits

door in rubriek hoofdrailnet
Reacties uitgeschakeld voor Gaan voor de perfecte ochtendspits

Jeroen Fukken (46) stapte vier jaar geleden over van het ministerie van Infrastructuur en Milieu naar NS, waar hij programmadirecteur Beter en Meer werd. Zijn belangrijkste taak: elke 10 minuten een trein laten rijden tussen Amsterdam en Eindhoven.

Fukken dacht wel wat van het spoor te weten. Maar eenmaal in Utrecht bleek het vaak toch een stuk ingewikkelder om alle doelen te halen. “Alles hangt met elkaar samen.” Maar de focus op één corridor bracht veel teweeg. Ook tussen NS en ProRail. Want vier jaar geleden kon de samenwerking wel wat beter. Hoe gaat dat nu? Fukken, in dienst bij NS maar voor 50 procent betaald door ProRail, blikt terug en kijkt vooruit.

“Ik ben eind 2014 bij NS begonnen. Ik kwam als directeur OV en Spoor bij het ministerie vandaan. Ik ging dus van opdrachtgever naar opdrachtnemer. NS was vier jaar geleden een totaal ander bedrijf dan nu. Dat kun je wel zeggen, ja. De samenwerking tussen NS en ProRail moest en kon beter, vanuit de inhoud. Uiteindelijk is het gewoon mensenwerk. Met Pier en Roger kwamen twee mensen binnen die dat in elkaar herkenden en elkaar een hand gaven. Die hand hebben ze nooit meer losgelaten. Maar ook

- Dit artikel kost € 1,50
Bent u al abonnee, dan kunt u hier inloggen voor gratis toegang tot alle artikelen: [ Login]
- Wilt u abonnee worden, kijk dan hier voor alle abonnementen
- U kunt dit artikel los kopen voor € 1,50 via deze link: Purchase Only

Lees ook