OV-Oost neemt je mee op RRReis

OV-Oost neemt je mee op RRReis

Het regionaal vervoer in Flevoland, Gelderland en Overijssel krijgt vanaf december 2020 een gezamenlijke huisstijl: RRReis. Dit hangt samen met de start van de drie nieuwe concessies.

De nieuwe merknaam en huisstijl worden geleidelijk doorgevoerd in de drie provincies, waar het aantal concessies wordt teruggebracht van zeven naar drie. Per start van de nieuwe bus- of treinconcessie krijgen de voertuigen de nieuwe huisstijl.  In december 2020 start de nieuwe concessie IJssel-Vecht, waarna in december 2022 de concessie Rijn-Waal start en in 2023 Berkel-Dinkel.

Paars-blauw-groen
De drie R’en staan voor de drie samenwerkende provincies: Flevoland, Overijssel en Gelderland. De bussen en treinen krijgen hier een paars-blauw-groene huisstijl. De kleuren staan voor betrouwbaarheid, innovatie en verbinding.

De naam is ook te combineren met verschillende productformules of campagnes om het bus- en treinvervoer onder de aandacht van het publiek te brengen. Het merk en de huisstijl zijn eigendom van de drie provincies, zodat de uniforme uitstraling van het regionale ov bij een nieuwe aanbesteding gehandhaafd blijft.

4 reacties

  1. Bart Kromwijk
    21 maart 2019 om 14:50- Reageren

    Dit is een merknaam nemen om het hebben van een merknaam. Dit is gewoon echt lelijk. Dan heb ik nog liever dat de vervoerder met een eigen huisstijl komt

  2. Bas
    21 maart 2019 om 18:41- Reageren

    In het gepubliceerde onderzoeksdocument (waarin de keuze voor deze naam en huisstijl wordt toegelicht) staat dat deze naam en huisstijl door slechts 11 procent van de inwoners positief wordt beoordeeld. Reden waarom de provincies toch hiervoor hebben gekozen, is dat de andere onderzochte merknamen en huisstijlen nog slechter vielen bij de inwoners. Is het niet een logische vervolgstap om totaal nieuwe merknamen en huisstijlen te onderzoeken, aangezien deze factoren wel degelijk bijdragen aan de aantrekkelijkheid van het openbaar vervoer?

  3. mvdw
    22 maart 2019 om 13:22- Reageren

    Nounounou… ze hebben weer wat bedacht hoor. DoorZeeland, OV Fryslân, StreekBuzz, StadsBuzz, Breng, Bracht, Bravo, Broeva, Haro,… en nu dit weer.

  4. CT van Sambeek
    22 maart 2019 om 20:12- Reageren

    Sorry, de gekozen naam roept bij mij associaties op met een spelfout, een typfout (de letter R is blijven hangen) of de titel van een verhaaltje voor een kind van drie. Verontrustend dat het bureau dat deze flop verzon nog beroerdere verzinsels bedacht heeft, zodat eenoog RRR nu tot koning in dit land der blinden is gekroond. Zonde van een hoop geld, dat beter aan DRU’s besteed had kunnen worden!

Laat een reactie achter

Lees ook