‘Ook zonder IJssel-Vecht overleven we’

‘Ook zonder IJssel-Vecht overleven we’

In augustus wordt duidelijk wie de vervoerder wordt van de nieuwe concessie IJssel-Vecht, waar Keolis Nederland nu een flink deel van zijn omzet uit haalt. Drie weken voor zijn afscheid als ceo zit Cees Anker er niettemin ontspannen bij. Hij mag nog even in de wij-vorm spreken. Hij draagt het stokje over aan Frank Janssen, die zijn kruit nog even droog houdt. 

De vestiging van Keolis Nederland, voorheen Syntus, lijkt niet helemaal toegesneden op het vervoerbedrijf dat in korte tijd groeide door drie concessies achter elkaar te winnen: provincie Utrecht, stadsdienst Almere en de regionale spoorlijnen Zwolle–Kampen en Zwolle–Enschede. De medewerkers van Keolis zitten verspreid over twee bedrijfspanden in Deventer. “We blijven hier in ieder geval tot duidelijk wordt wie winnaar is van IJssel-Vecht”, zegt Cees Anker.

Het nieuwe vervoergebied IJssel-Vecht bestaat over anderhalf jaar uit de huidige concessies Midden-Overijssel (waar Keolis rijdt), Veluwe (Keolis), IJsselmond (Connexxion) en Lelystad (Arriva). De eerste twee concessies leveren verreweg het meeste vervoer op. “Ongeveer 30 procent van de omzet van Keolis Nederland”, vertelt Cees Anker. “Alles is er op gericht om die tender te winnen. Wij gaan voor de winst.” Op 3 juli is de inleverdatum. De gunning van de tienjarige concessie is 

- Dit artikel kost € 1,50
Bent u al abonnee, dan kunt u hier inloggen voor gratis toegang tot alle artikelen: [ Login]
- Wilt u abonnee worden, kijk dan hier voor alle abonnementen
- U kunt dit artikel los kopen voor € 1,50 via deze link: Purchase Only

Lees ook