PON heeft de aanbesteding voor de MaaS-pilot Rotterdam Den Haag gewonnen. Concreet doel: zorg voor een betere multimodale bereikbaarheid van Rotterdam The Hague Airport.
MaaS-pilot Rotterdam/Den Haag is vergeven
Een samenwerkingsverband onder leiding van Mobility Services & Retail (Pon) gaat aan de slag in de regio Rotterdam Den Haag. De bereikbaarheid van Rotterdam The Hague Airport is daarbij cruciaal. PON werkt samen met partijen als de REISinformatiegroep, CGI, Greenwheels, Tranzer en Shuttel. Vanaf medio 2020 kan de reiziger kennis maken met deze manier van reizen onder het label MOVES.
Concreet doel
De pilot start met een concreet doel zegt Martijn Schutte, die aanbesteding begeleid vanuit de Verkeersonderneming: "zorg voor een betere multimodale bereikbaarheid van Rotterdam The Hague Airport, ook voor de aankomende internationale reiziger’. De bredere regionale doelen zijn: ontlast de druk op het ov en benut de capaciteit beter, geef vorm aan de regionale verstedelijkingsopgave zonder extra mobiliteitsuitstoot, ontlast het regionale weg- en waternetwerk en bevorder sociale inclusie door vermindering van mobiliteitsarmoede."
Kennis van mobiliteit
In mei 2019 schreven Schiphol Real Estate, Rotterdam The Hague Airport, Metropoolregio Rotterdam Den Haag, gemeenten Den Haag en Rotterdam, het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat en De Verkeersonderneming een aanbesteding uit om met een MaaS pilot aan de slag te gaan. Roger Demkes, directeur van De Verkeersonderneming, zegt over het toekennen van de pilot aan PON: “Wij zijn erg blij met deze winnaar. Het zijn allemaal partijen met kennis van mobiliteit én reizigers. Nu de aanbesteding is afgerond gaan we in samenwerking met het consortium aan de slag om Mobility as a Service in deze regio echt van de grond te krijgen.”
Eerder deze week werd al bekend dat Arriva de Limburgse MaaS-pilot mag gaan draaien.
Wat BETEKENT dit nou eigenlijk? Het blinkt weer uit in vaagheid.
Ingediend door Tokke op za, 30/11/2019 - 00:37
Reactie toevoegen