Verkeerde facturen abonnementshouders NS

Verkeerde facturen abonnementshouders NS

door in rubriek OV-chipkaart
Reacties uitgeschakeld voor Verkeerde facturen abonnementshouders NS

Sinds tenminste december vorig jaar hapert de communicatie tussen TLS en NS, waardoor abonnementshouders  en houders van een NS Business Card verkeerde factuur krijgen. NS heeft dat vanmiddag in een mail aan de klanten laten weten. 

“Door een samenloop van omstandigheden worden de transacties van de reizen die gemaakt zijn bij andere OV-bedrijven op dit moment niet altijd op tijd geleverd. Wij zijn in gesprek met de andere vervoerders om dit zo snel mogelijk op te lossen”, zo schrijf NS in de mail. In sommige gevallen worden reizen gemaakt bij andere vervoerders sinds december 2014 niet meer in rekening gebracht.

Volgens een woordvoerder van NS gaat het om een hapering in de systemen tussen TLS en NS, waardoor de reizen van andere vervoerders niet of te laat bij de systemen van NS binnenkomen. Het betekent onder andere dat er later inzicht is in de reizen die houders van een NS Business Card of abonnementshouders heeft gemaakt. Details over het probleem konden zowel NS als TLS op dit moment niet kwijt.

storing-ns-business-card

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Lees ook