‘Maak dienstverlening OV-chipkaart beter’

‘Maak dienstverlening OV-chipkaart beter’

Betalen voor een OV-chipkaart: redacteur Karolien van Wijk vindt dat geen ramp. Maar dan moet er wel goede service worden verleend en daar ontbreekt het aan op dit moment.

Karolien van Wijk wilde na een moeizaam verlopen reis onlangs haar geld terug. “Toen ik inlogde, bleek dat het niet mogelijk was om via mijn reisgegevens het geld terug te vragen. Na bellen met een helpdesk, twitteren met een helpdesk en mopperen op een helpdesk was het foutje-in-de-website nog steeds niet opgelost”, schrijft ze in haar column. En ze is niet de enige. “Vraag maar eens op een feestje naar OV-chipkaart-ellende en u zit de rest van de avond te luisteren naar de blur aan narigheid die uw gesprekspartner over u uitstort.”

Hoe beter is het in Londen geregeld, waar de Oyster card een vergelijkbaar product is. “Vorig jaar slaagde ik er in om in één weekend drie keer mot met mijn Oyster te krijgen. Hij wilde niet opladen, de poortjes wilden niet open en nog meer van dat gedoe. Drie keer was er een meneer in een geel hesje en een bedrijfspetje om de zaak op te lossen. En nee, niets te danken mevrouw, we zijn blij dat u voor Oyster Card kiest.”

Lees de column van Karolien van Wijk en reageer!

5 reacties

  1. rouke
    31 juli 2015 om 11:51

    alles, maar dan werkelijk alles dat de afgelopen 25 jaar is doorgevoerd is louter ‘n verslechtering geweest; afschaffen deze digitale onzin.
    Voor de brave burgerij enkel artificiele barrieres opwerpen met ‘n positieve insteek is geen vooruitgang.

  2. Lex Boersma
    31 juli 2015 om 21:27

    Ik zou eerder pleiten voor zsm betalen met je bankpas of telefoon ( nfc) . OV chip kaart 2.0. Maar ook dan kan een beetje service als het niet werkt geen kwaad

  3. Eric
    3 augustus 2015 om 08:32

    Karolien van Wijk verwijst naar de Oyster Card uit Londen, wat een goed voorbeeld had kunnen zijn voor de OV-chipkaart. In Londen bestaat de keuze tussen een digitale kaart (De Oyster Card) en een papieren kaartje uit de automaat. Beide zijn geschikt om een poortje mee te openen, toeristen en incidentele reizigers kopen makkelijk en snel een papieren kaartje zonder rare toeslag bij een automaat.

  4. Tsipora Rodrigues Pereira
    6 augustus 2015 om 16:43

    Ach beste mensen. Het openbaar vervoer in Nederland heeft lak aan de reiziger. Het dient alleen om clubjes ov-analfabeten aan het werk te houden. Anders werd er toch gekeken naar de superieure voorbeelden die Engeland, Frankrijk, Denemarken etc. ons voorhouden?

  5. P.Bruning
    6 augustus 2015 om 17:42

    Ik heb alle gem: raadsleden van Almere een brief gestuurd met het verzoek
    een betere vervoer in almere voor de OUDERE nu moet je eerst je kaart af stempelen
    en dan terug Lopen naar het midden Om in te stappen lekker en MAKKELYK
    maar alles kan in Almere

Lees ook