De gebruikers van Breng flex zijn erg tevreden over de deeltaxi, blijkt uit de feedback die de klanten op de app geven. De meeste ritten worden beoordeeld met vijf sterren.
Breng flex kent hoge ritwaardering
Dat blijkt uit de eerste cijfers die Hermes, de uitbater van Breng flex bekend heeft gemaakt. Sinds de lancering van de dienst op 18 december in Arnhem en Nijmegen maakten 950 mensen een account aan op de app. 180 mensen maakten ook daadwerkelijk een of meerdere ritten. In totaal bestelden de klanten tot nu toe 425 ritten, oftewel 4,2 ritten per klant.
Na iedere rit kunnen klanten via de app de rit beoordelen. De gemiddelde score komt uit op 4,72 van de vijf sterren. "Bijna iedereen geeft vijf sterren", aldus Daan Stevens, concessiemarketeer bij Connexxion-dochter Hermes. "De meeste mensen die vier sterren geven zijn mensen die werken bij de provincie of onze eigen mensen. Die zijn toch wat kritischer." Volgens Stevens zijn de ritten vooral populair op verbindingen tussen wijken. "Met de bus moet je vaak via het station en ben je zo een uur onderweg. Mensen blijken dan die euro extra graag te willen betalen voor een forse rijtijdwinst."
De relatief korte ophaaltijd, de ritprijs (altijd € 3,50) en het persoonlijke contact – chauffeur en klant kennen door de app elkaars voornaam – zijn factoren die goed scoren in de waardering. Minpunt in de beoordeling is het aanmaken van een account en het toevoegen van kortingscodes, waarbij sommige mensen eenmalig opnieuw moeten in- en uitloggen. Daar wordt aan gewerkt door de appontwikkelaars.
Breng flex is echt een aanrader. Chauffeur was aardig & je bent snel op de andere locatie. Gebruik 'pl5pd' voor 'n gratis rit! @BrengOV pic.twitter.com/knfAStEL68
— Luca Dorigo (@origodstudios) 22 december 2016
Volgens Stevens vallen de passagiersaantallen mee noch tegen. "Daar hebben we niet echt naar gekeken. Dit is een testmaand waarin we alle kinderziektes eruit proberen te krijgen." De app is weliswaar nu al te downloaden voor iedereen, maar Hermes wacht nog even met het uitgebreid promoten.
De meeste ritten kennen op dit moment nog een bezettingsgraad van een passagier, 'feitelijk dus een gewone taxidienst', aldus Stevens. "Dat verklaart ook deels de korte wachttijd. We moeten ook geen wonderen verwachten en denken dat we snel op drie tot vier passagiers per rit zitten, maar binnen het jaar willen we wel naar een gemiddelde bezettingsgraad van 1,5 tot 2."
Breng flex pakt goed uit over de rug van de reizigers hagel nieuwe auto's en bussen terwijl de reiziger zich scheel betaald aan ov en er geen hond meer in de bus zit BELACHELIJK
Ingediend door Marco Buurman op vr, 20/01/2017 - 15:39
Reactie toevoegen