Met de visgraat reis je sneller

Met de visgraat reis je sneller

Het Duitse Verkehrsverbund en de Nederlandse visgraat smeden trein en bus tot één geheel voor de reizigers. Zij arriveren dan tot 10 procent sneller op hun bestemming. Dat staat in een afstudeerrapport over de voor- en nadelen van multimodale concessies.

Het visgraatmodel is bedacht door Frank van Setten, in 1999 een van de initiatiefnemers van vervoerder Syntus (‘Synergie tussen trein en bus’), nu Keolis. De regionale trein vormt daarbij de ruggengraat en streekbussen takken daarop aan. Het doel is een zo goed mogelijke ontsluiting met zo kort mogelijke reistijden tegen zo laag mogelijke kosten. Buslijnen die parallel rijden aan het

- Dit artikel kost € 1,50
Bent u al abonnee, dan kunt u hier inloggen voor gratis toegang tot alle artikelen: [ Login]
- Wilt u abonnee worden, kijk dan hier voor alle abonnementen
- U kunt dit artikel los kopen voor € 1,50 via deze link: Purchase Only

Lees ook