Kijkje in de keuken bij... Daimler
Wie zijn de organisaties en mensen die het ov in Nederland draaiende houden? Dit jaar gaat OV-Magazine op onderzoek uit. In deze aflevering van een onregelmatige serie spreken we met Lars van der Heijden, Salesmanager bij EvoBus Nederland.
"Mijn naam is Lars van der Heijden, sinds maart 2021 verantwoordelijk voor de verkoopafdeling van EvoBus Nederland. Na meer dan tien jaar ervaring in de branche te hebben opgedaan als verantwoordelijke voor de gebruikte bussen en touringcars binnen EvoBus Nederland en België, is de tijd nu gekomen om mijn steentje bij te dragen aan de zero emissie ontwikkelingen binnen EvoBus Nederland. De coronacrisis hebben we binnen ons bedrijf gebruikt om de organisatie zo goed mogelijk voor te bereiden om de snel ontwikkelende toekomst. Bewust hebben we de keuze gemaakt om te blijven doorinvesteren in kennis binnen onze organisatie en hebben hiervoor ook een aantal nieuwe medewerkers aangetrokken. Met een sterk team, met jarenlange ervaring kunnen we stellen: we zijn klaar voor de toekomst.
Mede door de lange ontwikkelingstijd en uitvoerige testperiode waren we met ons product niet de eerste op de markt, momenteel maken we een grote inhaalslag. Vanuit de markt krijgen we keer op keer complimenten over het voertuig, dit is onlangs op de IAA Mobility in München ook bekrachtigd met de benoeming ‘’Best of Mobility 2021’’ van de eCitaro. We gaan de komende jaren de eCitaro steeds meer in het straatbeeld zien.
Daimler Buses | EvoBus Nederland wil meer betrokkenheid creëren binnen het welzijn van steden en de landschappen, hiervan zijn wij als leverancier maar een kleine schakel in de totale keten. De chauffeur wil een veilige en comfortabele werkplek hebben, waarin hij zonder problemen zijn werkzaamheden kan uitvoeren. De passagier staat hierin centraal, reizen mag weer een beleving worden in plaats van het vervoer van A naar B. Hierin hebben we met de ontwikkeling van ons voertuig, de eCitaro dan ook uitvoerig rekening mee gehouden. De veiligheidssystemen, de materiaalkeuze, de afwerking, de chauffeurscabine, het gescheiden klimaatsysteem, de geluidsnormen in de bus. Alles om de reizigers het zo veilig en comfortabel mogelijk te maken.
Veel van bovenstaande zaken hebben momenteel niet de hoogste prioriteit in de uitvraag voor Europese aanbestedingen. De impact van de coronapandemie draagt er ook mede aan bij dat de TCO-berekening nog belangrijker wordt, echter draagt dit niet altijd bij aan de kwaliteitsbeleving. Daarom heb ik mezelf de tijd gegund om de komende maanden uitvoerig het gesprek aan te gaan met de PTO’s / PTA’s / consultants die Nederland rijk is. De start hiervoor is al gemaakt, er hebben diverse gesprekken plaats gevonden, er staan een aantal afspraken gepland en er gaan nog veel meer gesprekken volgen. Feedback vanuit de markt is ons rijkste bezit, samen kunnen we veranderingen doorvoeren en de kwaliteit verbeteren.
Mocht u uw kennis met ons willen delen, de koffie staat altijd voor u klaar in Nijkerk of zoals het tegenwoordig vaak gaat via de digitale wegen."
Dit interview maakt onderdeel uit van de onregelmatige serie ‘Een kijkje in de keuken bij…’. Ook meedoen? Stuur dan een mail naar redactie@ovmagazine.nl.
Reactie toevoegen