Goede omroepstem pleziert de klant

Goede omroepstem pleziert de klant

De RET liet gisteren weten op zoek te zijn naar een ‘Rotterdamse omroepstem’. Een goede 1-aprilgrap en niet eens een slecht idee, want een goede omroepstem helpt om de reizigersbeleving te optimaliseren.

De 1-grapgrap werd samen met RTV Rijnmond in scene gezet. Via een speciaal telefoonnummers konden Rotterdammers auditie doen, waarbij  het nummer in werkelijkheid werd doorverbonden naar de radiostudio. Ook op metrostation Beurs in Rotterdam konden geïnteresseerden auditie komen doen.

Een reden om de huidige omroepstem te veranderen is er niet, zegt woordvoerder Diana van Stijn. Het huidige klanttevredenheidscijfer bij de RET staat op een 7,7 en ‘reizigers geven aan vertrouwd te zijn met de huidige omroepstem’. Maar om te groeien naar een nog hoger klanttevredenheidscijfer, zet de Rotterdamse vervoerder wel in op ‘zintuigmarketing’.

Zo worden op meerdere metrostations geuren en muziek gebruikt om de klantbeleving tijdens het wachten te verbeteren. “Tijdens evenementen zoals de Marathon of bijvoorbeeld North Sea Jazz zetten we regelmatig iets extra’s in, zoals een bandje op het station of in de metro.”

Het toevoegen van geur en muziek wordt in Rotterdam al enige tijd toegepast, nadat uit een proef in 2015 bleek dat dit de wachtbeleving onder reizigers vergrootte. Ook worden de stations nu en dan aangekleed met kunstuitingen vanuit de Kunsthal en museum Boijmans van Beuningen.

Lees ook: Muziek, kleur, geur op het station wérkt

Laat een reactie achter

Lees ook