Beeldreportage: Met deze nieuwe treinen kan Arriva jaren vooruit

De WINK-treinen rijden op Hydrotreated Vegetable Oil (HVO), dat goed is voor een CO2-reductie van 90 procent ten opzichte van de oude GTW-treinen.
Meer artikelen met dit thema
Onderzoek naar effectieve integratie van micromobiliteit in openbaar vervoer
15 apr om 11:02 uurAnne Brown, bezoekend onderzoeker bij de TU Delft, normaliter Associate Professor of…
Meer onveiligheid door streng overwegbeleid
2 apr om 11:16 uurHet overwegbeleid voor spoorwegen is sterk gericht op verbetering van de veiligheid…
Keuzes voor het spoor
18 dec 2024Het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) presenteerde onlangs het essay *…
Noordelijke provincies leggen geld op tafel voor Lelylijn en Nedersaksenlijn
8 okt 2024De provincies Drenthe, Groningen, Friesland, Overijssel en Flevoland zijn bereid geld in de Lelylijn en de…
Spoordijken misschien niet goed genoeg voor zwaardere en langere treinen
11 dec 2023Er is meer onderzoek nodig naar de stabiliteit van spoordijken om zeker te weten dat deze grond het groeiende…
BRT: Kansrijk, maar gemakkelijk noch goedkoop
1 dec 2023Dit artikel is een voorpublicatie van het boek ‘Betere bus’, over BRT en andere vormen van hoogwaardig…
Hoe ontwerp kan bijdragen aan (on)toegankelijkheid
25 sep 2023De fysieke toegankelijkheid van het openbaar vervoer wordt geregeld in de Wet gelijke behandeling op grond van…
Lees verder »
Blog: Oplossing voor verdwijning van bushaltes?
2 mei 2023Bushaltes verdwijnen steeds vaker uit dorpen, omdat buslijnen worden gestrekt. Een bepaalde groep reizigers wordt…
Lees verder »