Keolis gaat zijn bustickets in Gelderland, Overijssel, Utrecht en Almere voortaan ook aanbieden via de MaaS-app van Tranzer. In 2021 komen de tickets ook beschikbaar in de landelijke MaaS-pilot in Twente, die Qarin en Tranzer samen wonnen.
Keolis biedt bustickets aan in Tranzer-app
Openbaar vervoer vormt altijd de basis voor iedere MaaS-oplossing, vertelt Jeroen Suurmond, commercieel directeur van Keolis. “Juist in deze regio’s is het streekvervoer belangrijk voor de bereikbaarheid en onmisbaar in het mobiliteitsaanbod. We bieden onze klanten dus extra comfort en gemak door nu ook een multimodale reis direct te kunnen plannen, boeken en betalen. Hierdoor kan men ook eenvoudig contactloos reizen in de huidige coronatijd. Door de samenwerking met Tranzer en Qarin hebben we deze uitbreiding kunnen realiseren.”
MaaS-pilot Twente
Qarin, de mobiliteitsstart-up van oud-Connexxionbaas Bart Schmeink, en Tranzer wonnen eerder dit jaar de inschrijving voor de MaaS-pilot in Twente, genaamd GOAN!. Dit is één van de zeven landelijke pilots die het ministerie van IenW en de zeven regio’s faciliteren.
De focus in Twente ligt op het ontsluiten van doelgroepenvervoer en openbaar vervoer voor alle reizigers. Momenteel wordt de GOAN!-app gebruikt door een testgroep en in 2021 staat de uitrol voor heel Twente gepland.
Meer artikelen met dit thema
Wegen ‘versporen’ voor Publieke Mobiliteit?
1 mei om 13:11 uurJe kunt een auto, boot of vliegtuig kopen en daarmee zelf rijden, varen of vliegen. Maar een trein kopen en…
Amsterdamse kinderen weer gratis met de bus
12 apr om 11:01 uurKinderen van vier tot en met elf jaar kunnen tussen 20 juli 2024 en 5 januari 2025 weer gratis reizen met de…
Fiscus versoepelt gebruik ov-abonnementen
23 nov 2023Op 25 oktober stemde de Tweede Kamer in met een fiscale versoepeling van het gebruik van ov-abonnementen. Maar…
Tariefstijgingen ov in 2024 definitief van de baan
20 nov 2023Afgelopen vrijdag 17 november maakte staatssecretaris Heijnen officieel bekend dat 300 miljoen euro beschikbaar…
Arriva geeft boost aan flexibele Vlinder
23 okt 2023De flexibele halte tot halte-dienst van Arriva, de Vlinder, is in een nieuw jasje gestoken. Het kent…
‘Latente behoefte handsfree in- en uitchecken is groot’
19 okt 2023Handsfree in- en uitchecken met de smartphone: zitten die reizigers daar eigenlijk wel op te wachten? In…
Waarom spitsheffing NS wél kan werken
5 okt 2023Een meerderheid in de Tweede Kamer wees de gewenste tariefdifferentiatie van NS eind september af.…
Onbelast zakelijk ov-abonnement stap dichterbij
21 sep 2023Het moet voor werkgevers eenvoudiger worden om onbelast ov-abonnementen te…
Reactie toevoegen