E-bikes en e-scooters TIER in 9292-app
Reizigers in en naar Almere, Amersfoort, Utrecht en Eindhoven kunnen vanaf nu via de 9292-app een e-bike of e-scooter van TIER huren om de last mile van het openbaar vervoer te overbruggen.
Volgens TIER is het potentieel van MaaS groot, zo groot dat het de afhankelijkheid van de privéauto sterk kan verminderen. Een belangrijke voorwaarde hiervoor is dat duurzame, multimodale mobiliteitsoplossingen toegankelijk zijn voor iedereen. Om dat te bereiken gelooft TIER in samenwerking met MaaS-aanbieders in de publieke en private sector. De integratie van TIER in 9292 is daar een mooi voorbeeld van.
Jesper Vis, General Manager Benelux van TIER: “Ik ben trots op de samenwerking met 9292. De integratie van TIER in de 9292 reisplanner maakt het kiezen voor deelvervoer eenvoudiger én toegankelijker. Met het oog op de mobiliteitsmix van de toekomst is de integratie een enorme stap voorwaarts. Ik verwacht dat de integratie van TIER in de 9292 reisplanner bijdraagt aan minder gebruik van privéauto’s in de binnenstad omdat een waardig alternatief op een centrale plek – de 9292 reisplanner – wordt geboden.”
Joost Mortier, Algemeen Directeur van 9292: “Wij zijn als 9292 erg blij met de samenwerking met TIER, een verrijking in onze app. De combinatie fiets, scooter en openbaar vervoer komt steeds vaker voor en met de toevoeging van het deelvervoer van TIER voldoen we aan de behoefte van de reiziger.”
Meer artikelen met dit thema
Wegen ‘versporen’ voor Publieke Mobiliteit?
1 mei om 13:11 uurJe kunt een auto, boot of vliegtuig kopen en daarmee zelf rijden, varen of vliegen. Maar een trein kopen en…
Arriva geeft boost aan flexibele Vlinder
23 okt 2023De flexibele halte tot halte-dienst van Arriva, de Vlinder, is in een nieuw jasje gestoken. Het kent…
Werken aan publieke mobiliteit
24 jul 2023In de huidige mobiliteitswereld is de term openbaar vervoer toe aan een upgrade, schrijft Mobycon-adviseur…
Kansen en kennisvragen rond automatisering ov-diensten
30 jun 2023Het is allang niet meer de vraag óf geautomatiseerd rijden mogelijk is, maar hooguit wanneer het gemeengoed…
Bus rapid transit broodnodig
9 jun 2023Naast ons kantoor in Hilversum ligt een gloednieuwe busbaan. Inwoners van ’t Gooi reizen via deze baan snel…
Kabelbaanvervoer: hoe serieus moeten we dat nemen?
2 jun 2023Een kabelbaan is een exoot in ov-land, vaak als proefballon gebruikt en iets waar snel lacherig over gedaan…
In vier stappen meer grip op mobiliteitsarmoede
9 feb 2023Hoewel de aandacht voor mobiliteitsarmoede groeit, experimenteren overheden nog hoe ze ermee moeten omgaan.…
Is de hype van MaaS voorbij?
7 nov 2022De landelijke MaaS-pilots lopen ten einde en lijken, mede door corona, niet te hebben bereikt waarop de sector…
Reactie toevoegen