Roger van Boxtel wil ook na de zomer aanblijven als topman bij NS. Minister Dijsselbloem van Financiën moet daar nog een oordeel over vellen, maar zou daar positief tegenover staan. Dat meldt De Telegraaf op basis van Haagse bronnen.
'Van Boxtel wil door bij NS als topman'
Van Boxtel kwam 1 augustus vorig jaar aan het roer te staan bij het veelgeplaagde spoorbedrijf. Na de fraude in Limburg ruimde het grootste deel van de top het veld. Van Boxtel werd in eerste instantie benoemd voor een jaar om orde op zaken te stellen. Onder zijn leiding kwam NS met een nieuwe strategie, waarbij de meeste retailformules worden afgestoten en Qbuzz verkocht gaat worden. Ook biedt NS of Abellio niet meer mee op Nederlandse spoorconcessies. De nieuwe strategie kwam grotendeels tegemoet aan de wensen die er in de politiek leefden, maar vanuit de bonden kwam er kritiek. FNV noemde de plannen 'ambitieloos'.
De 62-jarige Van Boxtel heeft tot nu toe officieel nog niets losgelaten over zijn ambities. Hij wil in de zomer zijn besluit bekendmaken. Daarvoor is hij in gesprek met de raad van commissarissen van NS. Volgens De Telegraaf wil hij echter door.
Meer artikelen met dit thema
Keuzes voor het spoor
18 dec om 09:28 uurHet Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) presenteerde onlangs het essay *…
Noordelijke provincies leggen geld op tafel voor Lelylijn en Nedersaksenlijn
8 okt om 11:35 uurDe provincies Drenthe, Groningen, Friesland, Overijssel en Flevoland zijn bereid geld in de Lelylijn en de…
Spoordijken misschien niet goed genoeg voor zwaardere en langere treinen
11 dec 2023Er is meer onderzoek nodig naar de stabiliteit van spoordijken om zeker te weten dat deze grond het groeiende…
BRT: Kansrijk, maar gemakkelijk noch goedkoop
1 dec 2023Dit artikel is een voorpublicatie van het boek ‘Betere bus’, over BRT en andere vormen van hoogwaardig…
Hoe ontwerp kan bijdragen aan (on)toegankelijkheid
25 sep 2023Blog: Oplossing voor verdwijning van bushaltes?
2 mei 2023PBL: (1)500 bushaltes minder in vijf jaar
2 mrt 2023Het aantal bushaltes is de afgelopen vijf jaar met 527 afgenomen, inventariseerde tv-programma Pointer. Volgens…
Blinde vlek ov-gevaar andere weggebruikers
13 dec 2022Het openbaar vervoer is uitermate veilig voor de inzittenden van trein, tram en bus, maar er is een blinde vlek…
jammer voor dit bedrijf. Het blijft een D66 ér die het liefst alles buiten het hoofdrailnet afstoot. Dat is slecht voor de klant. Daar wordt uberhaupt niet naar gekeken. Het gaat hier alleen om marktwerking waar de klant de dupe van wordt. Het spoor is sinds de marktwerking alleen al vele procenten duurder geworden.
Ingediend door huub adema op do, 26/05/2016 - 14:05
Reactie toevoegen