Nadat FlixBus enige tijd de activiteiten had gestaakt, herstart het bedrijf per donderdag 18 juni de dienstregeling in Nederland. In de bussen gelden wel aanvullende hygiëne- en veiligheidsmaatregelen.
FlixBus terug op Nederlandse wegen
De groene bussen verbinden dan zeven Nederlandse steden met meer dan dertig Europese bestemmingen. De belangrijkste bestemmingen zijn onder andere:
- In Nederland: Amsterdam, Den Haag, Groningen, Maastricht, Nijmegen, Rotterdam & Utrecht.
- In België en Frankrijk: Antwerpen, Brugge, Brussel, Gent, Parijs & Rijsel.
- In Duitsland: Berlijn, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München & Stuttgart
“Om te beginnen hervatten we de verbindingen waar de grootste vraag naar is onder onze reizigers”, vertelt Jesper Vis, directeur van FlixBus Benelux. “Op basis van de vraag van de klant worden steden geleidelijk aan toegevoegd, zodat we uiteindelijk zodat we uiteindelijk een geoptimaliseerd netwerk kunnen uitrollen.”
Extra regelgeving
In overeenstemming met lokale regelgeving biedt FlixBus een beperkt aantal zitplaatsen aan boord aan. Verder is in- en uitstappen alleen mogelijk via de achterdeur van de bus, gebeurt de ticketcontrole contactloos en is desinfectiemiddel aan boord van de bus.
Zowel op de halte als tijdens het in- en uitstappen geldt de anderhalvemeterregel voor reizigers. Tijdens de reis en bij het in- en uitstappen zijn mondkapjes verplicht.
In nauwe samenwerking met deskundigen en autoriteiten worden de maatregelen geëvalueerd en later aangepast.
Meer artikelen met dit thema
Flixbus noteert recordwinst over 2023
29 feb om 15:29 uurFlix - het moederbedrijf van FlixBus - vervoerde in 2023 maar liefst 81 miljoen reizigers per bus of trein. Dat…
Thalys is nu definitief Eurostar
3 okt 2023Adieu Thalys. Sinds 1 oktober is de naam merknaam Thalys, na zo'n 27 jaar, veranderd in Eurostar, nadat beide…
CROW brengt 74 grensoverschrijdende ov-lijnen in beeld
27 jul 2023Kennisplatform CROW heeft deze zomer voor de tweede keer grensoverschrijdende ov-lijnen in beeld gebracht in…
Arriva wil van Groningen naar Parijs
8 jun 2023Belgische potentie voor de nachttrein
3 apr 2023Na NS ontstond ook bij de Belgische spoorwegen (NMBS) hernieuwde interesse in de nachttrein. Om de toekomstige…
‘De reizigers zijn er, nu de stoelen nog’
12 dec 2022Een grote groep werkgevers, verenigd in de coalitie Anders Reizen, wil in 2030 al zijn zakelijke reizen naar…
Alstoms waterstoftreinen actief in Nedersaksen
1 sep 2022De Coradia iLint, de waterstoftrein van Alstom, wordt in Bremervörde in Nedersaksen ingezet op een traject met…
Met OV-chipkaart reizen tussen Duitse stations en Arnhem
21 jun 2022Met de OV-chipkaart via de Duitse treinstations Emmerich, Praest en Elten naar Arnhem reizen. Dat is vanaf 23…
Ik dacht eerst mooi. Maar ik ging eens een route plannen, van Rotterdam naar Maastricht en het is totaal niet interessant. De route wordt gepland over Brussel, over Amsterdam of over Duisburg. En de bus doet er gemiddeld zo'n 5-7 uur over. Enige voordeel is dat je in deze bus wel een fiets mee kunt nemen wat in de trein belachelijk genoeg nog steeds niet kan.
Ingediend door Domino op ma, 22/06/2020 - 11:13
Reactie toevoegen