Sinds tenminste december vorig jaar hapert de communicatie tussen TLS en NS, waardoor abonnementshouders en houders van een NS Business Card verkeerde factuur krijgen. NS heeft dat vanmiddag in een mail aan de klanten laten weten.
Verkeerde facturen abonnementshouders NS
"Door een samenloop van omstandigheden worden de transacties van de reizen die gemaakt zijn bij andere OV-bedrijven op dit moment niet altijd op tijd geleverd. Wij zijn in gesprek met de andere vervoerders om dit zo snel mogelijk op te lossen", zo schrijf NS in de mail. In sommige gevallen worden reizen gemaakt bij andere vervoerders sinds december 2014 niet meer in rekening gebracht.
https://twitter.com/tomverhoeff/status/601736460144881664
Volgens een woordvoerder van NS gaat het om een hapering in de systemen tussen TLS en NS, waardoor de reizen van andere vervoerders niet of te laat bij de systemen van NS binnenkomen. Het betekent onder andere dat er later inzicht is in de reizen die houders van een NS Business Card of abonnementshouders heeft gemaakt. Details over het probleem konden zowel NS als TLS op dit moment niet kwijt.
Meer artikelen met dit thema
Amsterdamse kinderen weer gratis met de bus
12 apr om 11:01 uurKinderen van vier tot en met elf jaar kunnen tussen 20 juli 2024 en 5 januari 2025 weer gratis reizen met de…
Fiscus versoepelt gebruik ov-abonnementen
23 nov 2023Op 25 oktober stemde de Tweede Kamer in met een fiscale versoepeling van het gebruik van ov-abonnementen. Maar…
Tariefstijgingen ov in 2024 definitief van de baan
20 nov 2023Afgelopen vrijdag 17 november maakte staatssecretaris Heijnen officieel bekend dat 300 miljoen euro beschikbaar…
‘Latente behoefte handsfree in- en uitchecken is groot’
19 okt 2023Handsfree in- en uitchecken met de smartphone: zitten die reizigers daar eigenlijk wel op te wachten? In…
Waarom spitsheffing NS wél kan werken
5 okt 2023Een meerderheid in de Tweede Kamer wees de gewenste tariefdifferentiatie van NS eind september af.…
Onbelast zakelijk ov-abonnement stap dichterbij
21 sep 2023Het moet voor werkgevers eenvoudiger worden om onbelast ov-abonnementen te…
Aandacht voor financiële toegankelijkheid groeit
18 sep 2023Zeker met de aangekondigde tariefstijgingen in het ov, is het sociale aspect van ov meer aan de orde dan ooit.…
Amsterdamse ov-tickets voor minima op Marktplaats beland
13 jun 2023Begin mei lanceerde de Vervoerregio Amsterdam de uitgifte van 730.000 gratis ov-kaarten aan mensen met een…
Reactie toevoegen