Tijdens de cursusdag New Mobility Experience leert u hoe we deelmobiliteit in kunnen zetten, om hedendaagse problemen op te lossen.
Welke problemen kan deelmobiliteit oplossen?
Een andere invulling van de openbare ruimte, minder parkeerplaatsen, betere toegankelijkheid en minder vervuiling. Hoe kunnen we die doelen realiseren? Welke rol speelt deelmobiliteit daarin?
Vier aanbieders van deelmobilieitsdiensten werken mee aan de New Mobility Experience, een cursusdag waarin kennisdelen, praktijk én zelf doen centraal staan. Met als doel om werkgevers, projectontwikkelaars en beleidsmedewerkers kennis te laten maken met de kansen die deelmobiliteit biedt.
Ga op pad
“Dit is wel uniek”, zegt Sebastiaan Dommeck, docent van de New Mobility Experience. “De deelnemers aan deze cursus krijgen niet alleen meer informatie over Mobility as a Service en deelmobiliteit, maar kunnen die ook zelf ervaren.” Want tijdens deze cursus kunnen de deelnemers gebruikmaken van een deelmobiliteitsservice naar de lunchlocatie.
Tijdens de lunch vertellen De Mobiliteitsfabriek, Hely, Bird en FREE2MOVE meer over hun visie op de markt en de mogelijkheden die deelmobiliteit biedt.
Paul Willems, de andere docent die deze dag begeleidt, vertelt: “In de mobiliteitssector gaan de veranderingen nu sneller dan ooit, door nieuwe spelers die de markt veroveren en bestaande partijen die daar snel en adequaat op moeten reageren. Hoe reageren consumenten en bedrijven op deze ontwikkelingen en hoe reageren deze partijen op elkaar? En hoe kunnen we met al deze nieuwe producten en diensten maatschappelijke problemen oplossen? Dat is de vraag die we op 26 juni met elkaar gaan beantwoorden!”
Meer informatie over New Mobility Experiece, die op woensdag 26 juni 2019 plaatsvindt, vind je op newmobilityexperience.nl.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Wegen ‘versporen’ voor Publieke Mobiliteit?
1 mei om 13:11 uurJe kunt een auto, boot of vliegtuig kopen en daarmee zelf rijden, varen of vliegen. Maar een trein kopen en…
NS toont rode cijfers, treinkaartjes duurder in 2025
27 feb om 12:35 uurDe jaarcijfers van NS laten geen positief beeld zien. In 2023 was het operationele verlies 191 miljoen euro.…
Oproep voor een KennisBank Bus
6 feb om 08:30 uurBeleidsmakers maken bij het ontwerp van nieuwe bushaltes en -infrastructuur onvoldoende gebruik van…
Keolis beproeft anders roosteren buschauffeurs
3 okt 2023Keolis start in januari 2024 in Almere de pilot 'Samen Roosteren', waarbij buschauffeurs online hun eigen…
Ná de innovatieve pilots
2 mei 2023Nederland heeft een goede reputatie als het om innovatie gaat en scoort hoog op de internationale lijstjes.…
Irias verbetert toegankelijkheid ov-haltes met data
2 feb 2023In het Bestuursakkoord Toegankelijkheid OV 2022-2032 is afgesproken dat reisinformatie eenvoudiger en…
Aanbestedingsexpert Rosbergen trots op 25 jaar ov-werk
13 okt 2022Edward Rosbergen, dit jaar 25 jaar in dienst bij MuConsult, zag het adviesbureau uitgroeien tot gevestigde naam…
Blog: Vier handvatten voor Kamerdebat NS-concessie
22 aug 2022In 2024 loopt de concessie van NS voor het hoofdrailnet af. Het vorige kabinet heeft besloten om NS onderhands…
Reactie toevoegen