Treinreiswinkel werkt aan een wereldwijde boekingssite voor treinreizen. Het is de bedoeling om voor het einde van het jaar in ieder geval alle Europese treinreizen boekbaar te maken.
Wereldwijde treinreisboeksite in de maak
Dat kondigde Treinreiswinkel aan op de Spoortop tijdens de Ten-T-dagen in Rotterdam. Onder de naam HappyRail.com moet het uiteindelijk mogelijk zijn om via een one-stop-shopprincipe onder een persoonlijk account een treinticket te boeken naar om het even welke bestemming. "Voor vliegreizen is het mogelijk om naar een willekeurig dorp in Afrika een ticket te boeken in een paar klikken, dat moet met de trein ook kunnen", aldus directeur Helmut Brall.
Lasse Brall, zoon van Helmut, heeft twee jaar aan het project gewerkt. "In sommige gevallen is het behoorlijk moeilijk om de data te krijgen en in enkele gevallen zelfs onmogelijk", aldus Lasse. Zo zullen tickets voor landen als Roemenië en Bulgarije nog even op zich laten wachten. Hoeveel geld er in de site is gestoken, will Brall junior niet kwijt.
De beta-versie van de site moet binnen twee tot drie maanden online zijn. Tegen het einde van het jaar moet het in ieder geval mogelijk zijn om zo goed als Europese treinreizen te boeken, evenals Canada. "De gebruiker kan dan boeken, betalen en het ticket uitprinten", aldus Lasse. Begin volgend jaar moet het ook mogelijk zijn om tickets in landen als India en Japan te boeken. HappyRail wil graag naar een laagsteprijsgarantie voor de boekingen, maar dat is nog niet mogelijk. Lasse: "Sommige maatschappijen bieden nog vaak tickets voor een lagere prijs aan op hun eigen website, maar daar willen we echt van af."
Namens de reizigers kreeg Treinreiswinkel een prijs aangeboden voor beste idee tijdens de Spoortop gelanceerd.
https://twitter.com/train2eu/status/745264880538746880
Meer artikelen met dit thema
Noordelijke provincies leggen geld op tafel voor Lelylijn en Nedersaksenlijn
8 okt om 11:35 uurDe provincies Drenthe, Groningen, Friesland, Overijssel en Flevoland zijn bereid geld in de Lelylijn en de…
Spoordijken misschien niet goed genoeg voor zwaardere en langere treinen
11 dec 2023Er is meer onderzoek nodig naar de stabiliteit van spoordijken om zeker te weten dat deze grond het groeiende…
BRT: Kansrijk, maar gemakkelijk noch goedkoop
1 dec 2023Dit artikel is een voorpublicatie van het boek ‘Betere bus’, over BRT en andere vormen van hoogwaardig…
Hoe ontwerp kan bijdragen aan (on)toegankelijkheid
25 sep 2023Blog: Oplossing voor verdwijning van bushaltes?
2 mei 2023PBL: (1)500 bushaltes minder in vijf jaar
2 mrt 2023Het aantal bushaltes is de afgelopen vijf jaar met 527 afgenomen, inventariseerde tv-programma Pointer. Volgens…
Blinde vlek ov-gevaar andere weggebruikers
13 dec 2022Het openbaar vervoer is uitermate veilig voor de inzittenden van trein, tram en bus, maar er is een blinde vlek…
Deltaplan versterkt ov én woningbouw Noord-Nederland
2 dec 2022Drie ov-maatregelen en overheveling van tienduizenden extra woningen vanuit de Randstad naar Noord-Nederland…
Reactie toevoegen