De oude trams in Den Haag zijn voorzien van een kaartautomaat die zowel pinpassen als creditcards accepteert. Ook met muntgeld betalen is mogelijk met de nieuwe automaat.
Alle betalingen mogelijk in Haagse tram
Trambestuurders hoeven zich vanaf 1 oktober niet meer druk te maken over contante betalingen zo meldt nu.nl. De nieuwe betalingswijze moet de veiligheid van de bestuurders verbeteren. “De trambestuurder kan deze automaten niet openmaken, ook niet onder dwang”, aldus HTM. De nieuwe Haagse trams en RandstadRail-voertuigen hadden al een nieuwe kaartautomaat.
Haagse bus
In de bussen van de Hofstad kan er vanaf afgelopen zomer al niet meer met contant geld betaald worden. Reizigers zonder OV-chipkaart moeten dan betalen met een pinpas of creditcard. “Er is geen ruimte in de bus voor de grote betaalautomaten die ook muntgeld accepteren", zo klinkt het vanuit HTM. Bij de oude automaten in de trams van RandstadRail is het nu alleen mogelijk om contant te betalen.
Privacyoverwegingen
De reden dat reizigers soms niet met een OV-chipkaart willen reizen, is privacy gerelateerd zo zegt HTM. Een andere reden is dat mensen soms uitzicht willen houden op hun uitgaven en daarom liever contant betalen.
Meer artikelen met dit thema
Boek 'Betere Bus' feestelijk gelanceerd
3 jul om 12:52 uurHet eerste exemplaar van het boek 'Betere Bus' over Bus Rapid Transit, geschreven door Rob van der Bijl en…
Provincie Noord-Brabant maakt bushaltes rookvrij
3 jul om 11:29 uurNog voor het einde van dit jaar zal de provincie Noord-Brabant alle bushaltes rookvrij maken. Bezoekers worden…
Drielandentrein eindelijk op de rails
2 jul om 10:09 uurDe eerste drielandentrein is zondag 30 juni vanaf Aken vertrokken richting Luik via Heerlen, Valkenburg,…
Kennis van betrokkenen cruciaal bij aanpak vervoersarmoede
21 jun om 06:51 uurHet Nederlandse ov-systeem richt zich op het zo efficiënt mogelijk verplaatsen van…
HTM presenteert nieuwe elektrische bussen
20 jun om 15:55 uurHTM-directeur Jaap Bierman en Daimler-directeur Joost van der Bijl (Daimler Buses Nederland) hebben samen de…
ILT: Zorgen over Nederlandse spoorinfra blijven
13 jun om 10:07 uurElke vijf jaar publiceert de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) een rapportage over de fysieke kwaliteit…
Concessie-Utrecht: exit Qbuzz, Keolis blijft
11 jun om 16:38 uurDe twee Utrechtse ov-concessies zijn verleend, aan Transdev (Utrecht Binnen) en Keolis (Utrecht Buiten). De…
Optimistisch en voorzichtig de transitie vormgeven
31 mei om 08:00 uurDe verwachtingen van publieke mobiliteit zijn hoog. De belofte is dat ontschotten…
Reactie toevoegen