Einde van een geliefd product: treinkaartacties
Geen goedkope treinkaartacties meer voor iedereen, maar gerichte doelgroepacties om uitsluitend potentiële reizigers te trekken. Dat besluit licht NS desgevraagd toe aan Treinreiziger.nl.
Er blijven dus wel acties via derden bestaan, maar ze krijgen een andere vorm en zijn niet meer voor iedereen beschikbaar. Zo is er in maart een kortlopende AH-actie geweest voor een groep geselecteerde AH-klanten, schrijft Treinreiziger.nl. Alleen per e-mail kregen geselecteerde klanten een aanbieding. Verder werd de actie nergens gecommuniceerd.
Tientje
Het stopzetten van de dagkaartacties was voor Treinreiziger.nl reden om terug te blikken op het ontstaan en de ondergang van het begrip. De eerste dagkaartacties via het Kruidvat was in 2005: voor een tientje een heel weekend kris-kras door Nederland; een groot succes.
Dankzij de samenwerking met retailers weet NS nieuwe klanten te trekken, die anders minder snel de trein nemen. Bovendien beginnen sommige klanten spontaan een reis te plannen, gewoon omdat er actiekaartjes zijn. Het levert dus extra omzet op.
Reacties
Ook het gebruik van de kaartjes neemt toe. In 2012 wordt de Blokker Dal Dagkaart in korte tijd een half miljoen keer verkocht. In 2018 volgt een versobering die de jaren daarna wordt doorgezet. Treinreiziger.nl ontvangt enkele duizenden boze reacties. Het huidige personeelstekort speelt tot slot ook een rol bij dit besluit, concludeert Treinreiger.nl. Lees hier het integrale bericht, inclusief reacties
Meer artikelen met dit thema
Geen alcoholovertredingen vastgesteld bij railmedewerkers in 2024
21 jan om 09:46 uurIn 2024 hielden railinspecteurs van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) samen met de Politie…
De Nedersaksenlijn, een ontbrekende schakel in het spoorwegnet
13 jan om 09:13 uurHet Nederlandse spoorwegnet is sinds jaar en dag primair gericht op de Randstad. Van…
Kennismaken met Railforum-directeur Jeroen Haver
23 dec 2024Per 1 oktober 2024 nam Jeroen Haver de rol van directeur Railforum over van Corina…
Keuzes voor het spoor
18 dec 2024Het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) presenteerde onlangs het essay *…
Opstart nieuwe dienstregeling NS vlot verlopen
16 dec 2024De nieuwe dienstregeling van de NS ging op 16 december 2024 in. Volgens de vervoerder is het de grootste…
ACM verklaart Arriva-klacht tegen ProRail deels gegrond
10 dec 2024De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft geoordeeld dat ProRail onvoldoende transparant is geweest over de…
Voorlopig cao-akkoord ProRail
3 dec 2024Vakbond FNV, CNV en VHS hebben een voorlopig akkoord bereikt met ProRail. In het voorstel gaan werknemers er…
Lelylijn tussen Noorden en Randstad kost 10 miljard meer
23 sep 2024De aanleg van de Lelylijn, een nieuwe treinverbinding tussen Noord-Nederland en de Randstad, heeft een flinke…
Dieptreurig dat daarmee gestopt is ,ook dat er geen dagkaarten meer verkrijgbaar zijn voor voordeeluren kaartenhouders ; lijkt steeds meer alsof men met de trein MEEMAG [!} ; we kennen allemaal de actie 9 Euro ticket van de Duitsers hoe storm dat liep
Ingediend door Kees Boer op vr, 09/09/2022 - 22:55
Waarom rekent Arriva treinprijzen zonder korting op de regionale lijnen tussen 16:00 en 19:00?
Ook is de 9:00 grens vanuit de regionale begin/eindpunten absurd
Een ander punt voor NS/Arriva is, dat de Q-liner diensten op spoorweg-loze trajecten (H'veen-Lelystad, Leeuwarden-Harlingen-Alkmaar/Hoorn moeten worden opgenomen in de keuze kaarten vrij-reizen en het treintariefsysteem met korting voor iedere reiziger op deze spoorweg-loze lange trajecten
Ingediend door Loek van der Heide op vr, 06/10/2023 - 12:32
Reactie toevoegen