Einde van een geliefd product: treinkaartacties
Geen goedkope treinkaartacties meer voor iedereen, maar gerichte doelgroepacties om uitsluitend potentiële reizigers te trekken. Dat besluit licht NS desgevraagd toe aan Treinreiziger.nl.
Er blijven dus wel acties via derden bestaan, maar ze krijgen een andere vorm en zijn niet meer voor iedereen beschikbaar. Zo is er in maart een kortlopende AH-actie geweest voor een groep geselecteerde AH-klanten, schrijft Treinreiziger.nl. Alleen per e-mail kregen geselecteerde klanten een aanbieding. Verder werd de actie nergens gecommuniceerd.
Tientje
Het stopzetten van de dagkaartacties was voor Treinreiziger.nl reden om terug te blikken op het ontstaan en de ondergang van het begrip. De eerste dagkaartacties via het Kruidvat was in 2005: voor een tientje een heel weekend kris-kras door Nederland; een groot succes.
Dankzij de samenwerking met retailers weet NS nieuwe klanten te trekken, die anders minder snel de trein nemen. Bovendien beginnen sommige klanten spontaan een reis te plannen, gewoon omdat er actiekaartjes zijn. Het levert dus extra omzet op.
Reacties
Ook het gebruik van de kaartjes neemt toe. In 2012 wordt de Blokker Dal Dagkaart in korte tijd een half miljoen keer verkocht. In 2018 volgt een versobering die de jaren daarna wordt doorgezet. Treinreiziger.nl ontvangt enkele duizenden boze reacties. Het huidige personeelstekort speelt tot slot ook een rol bij dit besluit, concludeert Treinreiger.nl. Lees hier het integrale bericht, inclusief reacties
Meer artikelen met dit thema
Keuzes voor het spoor
18 dec om 09:28 uurHet Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) presenteerde onlangs het essay *…
Opstart nieuwe dienstregeling NS vlot verlopen
16 dec om 09:13 uurDe nieuwe dienstregeling van de NS ging op 16 december 2024 in. Volgens de vervoerder is het de grootste…
ACM verklaart Arriva-klacht tegen ProRail deels gegrond
10 dec om 11:05 uurDe Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft geoordeeld dat ProRail onvoldoende transparant is geweest over de…
Voorlopig cao-akkoord ProRail
3 dec om 10:48 uurVakbond FNV, CNV en VHS hebben een voorlopig akkoord bereikt met ProRail. In het voorstel gaan werknemers er…
Lelylijn tussen Noorden en Randstad kost 10 miljard meer
23 sep om 10:03 uurDe aanleg van de Lelylijn, een nieuwe treinverbinding tussen Noord-Nederland en de Randstad, heeft een flinke…
Fors verlies voor NS: honderden banen op de tocht
5 aug om 09:17 uurNS heeft in de eerste helft van 2024 een operationeel verlies van 109 miljoen euro geleden. Om kosten te…
Drielandentrein eindelijk op de rails
2 jul om 10:09 uurDe eerste drielandentrein is zondag 30 juni vanaf Aken vertrokken richting Luik via Heerlen, Valkenburg,…
Fiets en trein, een verstandshuwelijk?
27 jun om 08:05 uurVerkeerskundige Jan Ploeger is eigenlijk zijn hele leven al bezig geweest met…
Dieptreurig dat daarmee gestopt is ,ook dat er geen dagkaarten meer verkrijgbaar zijn voor voordeeluren kaartenhouders ; lijkt steeds meer alsof men met de trein MEEMAG [!} ; we kennen allemaal de actie 9 Euro ticket van de Duitsers hoe storm dat liep
Ingediend door Kees Boer op vr, 09/09/2022 - 22:55
Waarom rekent Arriva treinprijzen zonder korting op de regionale lijnen tussen 16:00 en 19:00?
Ook is de 9:00 grens vanuit de regionale begin/eindpunten absurd
Een ander punt voor NS/Arriva is, dat de Q-liner diensten op spoorweg-loze trajecten (H'veen-Lelystad, Leeuwarden-Harlingen-Alkmaar/Hoorn moeten worden opgenomen in de keuze kaarten vrij-reizen en het treintariefsysteem met korting voor iedere reiziger op deze spoorweg-loze lange trajecten
Ingediend door Loek van der Heide op vr, 06/10/2023 - 12:32
Reactie toevoegen