OV-Magazine is onderdeel geworden van Acquire Publishing; een uitgeverij met een platform van 35.000 professionals op het gebied van architectuur, ruimte en mobiliteit.
OV-Magazine gaat verder onder Acquire
Acquire Publishing geeft onder meer de vakbladen Verkeerskunde, Verkeer in Beeld, Parkeer 24, Stedebouw & Architectuur, Straatbeeld en Buitenspelen uit. Ook organiseert Acquire verschillende evenementen als het Nationaal Verkeerskundecongres, het Nationaal Fietscongres en het MKBA-congres.
De koers van OV-Magazine blijft grotendeels ongewijzigd. Net als voorheen zal OV-Magazine aandacht besteden aan thema’s en projecten op het gebied van openbaar vervoer. Vier keer per jaar verschijnt de (dikkere) papieren editie met steeds een thema. Daarnaast brengt OV-Magazine nieuws, achtergronden, fotoreportages, de laatste transfers en een agenda online via www.ovmagazine.nl. In de toekomst zal OV-Magazine ook andere activiteiten voor haar leden organiseren.
Vincent Wever, de afgelopen jaren nauw betrokken bij het blad als redacteur, is aangesteld als hoofdredacteur. “OV-Magazine heeft een naam hoog te houden als het gaat om de inhoud”, aldus Wever. “Dankzij Acquire kunnen we bovendien onze ambities verder waarmaken, zoals een verdere groei en het creëren van een netwerk voor de hele ov-sector - online en offline.”
Lees ook de column van Vincent Wever: Mooie verhalen maken en meer
Constant Stroecken blijft als eindredacteur verbonden aan het blad. Stroecken: “De makers van OV-Magazine hebben in Acquire Publishing een professionele uitgever gevonden die de administratie, marketing, advertentieacquisitie, webontwikkeling en het organiseren van bijeenkomsten op zich gaat nemen. De redactie kan zich nu volledig op de inhoud richten. Erg prettig.”
Geert Dijkstra (directeur Acquire Publishing): “OV-Magazine past uitstekend binnen ons pakket aan titels en ons netwerk van 35.000 professionals op het gebied van Ruimte en Mobiliteit. We kijken er naar uit om samen met de enthousiaste en ervaren redactie de ontwikkelingen op het gebied van ov en alle aanpalende domeinen te volgen. Om een impuls te geven aan discussies, visies en ervaringen te delen en mensen met elkaar in contact te brengen.”
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Wegen ‘versporen’ voor Publieke Mobiliteit?
1 mei 2024Je kunt een auto, boot of vliegtuig kopen en daarmee zelf rijden, varen of vliegen. Maar een trein kopen en…
NS toont rode cijfers, treinkaartjes duurder in 2025
27 feb 2024De jaarcijfers van NS laten geen positief beeld zien. In 2023 was het operationele verlies 191 miljoen euro.…
Oproep voor een KennisBank Bus
6 feb 2024Beleidsmakers maken bij het ontwerp van nieuwe bushaltes en -infrastructuur onvoldoende gebruik van…
Keolis beproeft anders roosteren buschauffeurs
3 okt 2023Keolis start in januari 2024 in Almere de pilot 'Samen Roosteren', waarbij buschauffeurs online hun eigen…
Ná de innovatieve pilots
2 mei 2023Nederland heeft een goede reputatie als het om innovatie gaat en scoort hoog op de internationale lijstjes.…
Irias verbetert toegankelijkheid ov-haltes met data
2 feb 2023In het Bestuursakkoord Toegankelijkheid OV 2022-2032 is afgesproken dat reisinformatie eenvoudiger en…
Aanbestedingsexpert Rosbergen trots op 25 jaar ov-werk
13 okt 2022Edward Rosbergen, dit jaar 25 jaar in dienst bij MuConsult, zag het adviesbureau uitgroeien tot gevestigde naam…
Blog: Vier handvatten voor Kamerdebat NS-concessie
22 aug 2022In 2024 loopt de concessie van NS voor het hoofdrailnet af. Het vorige kabinet heeft besloten om NS onderhands…
Reactie toevoegen