Het regionaal vervoer in Flevoland, Gelderland en Overijssel krijgt vanaf december 2020 een gezamenlijke huisstijl: RRReis. Dit hangt samen met de start van de drie nieuwe concessies.
OV-Oost neemt je mee op RRReis
De nieuwe merknaam en huisstijl worden geleidelijk doorgevoerd in de drie provincies, waar het aantal concessies wordt teruggebracht van zeven naar drie. Per start van de nieuwe bus- of treinconcessie krijgen de voertuigen de nieuwe huisstijl. In december 2020 start de nieuwe concessie IJssel-Vecht, waarna in december 2022 de concessie Rijn-Waal start en in 2023 Berkel-Dinkel.
Paars-blauw-groen
De drie R’en staan voor de drie samenwerkende provincies: Flevoland, Overijssel en Gelderland. De bussen en treinen krijgen hier een paars-blauw-groene huisstijl. De kleuren staan voor betrouwbaarheid, innovatie en verbinding.
De naam is ook te combineren met verschillende productformules of campagnes om het bus- en treinvervoer onder de aandacht van het publiek te brengen. Het merk en de huisstijl zijn eigendom van de drie provincies, zodat de uniforme uitstraling van het regionale ov bij een nieuwe aanbesteding gehandhaafd blijft.
Meer artikelen met dit thema
Keuzes voor het spoor
18 dec om 09:28 uurHet Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) presenteerde onlangs het essay *…
ACM verklaart Arriva-klacht tegen ProRail deels gegrond
10 dec om 11:05 uurDe Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft geoordeeld dat ProRail onvoldoende transparant is geweest over de…
70.000e Citaro is voor de HTM
19 nov om 08:54 uurOp 18 november ontving de HTM tijdens de Daimler Buses eMobility Days 2.0 in Berlijn een…
OV-NL blij met motie Veltman voor versnelde ID-check in het OV
13 nov om 13:29 uurOV-NL reageert verheugd op de aangenomen motie van VVD-Kamerlid Hester Veltman, waarin het kabinet wordt…
Samenwerking HTM en Daimler leidt tot zero emissie busvervoer in Haagse regio
7 nov om 08:30 uurDaimler levert voor de HTM 102 volledig elektrische bussen. Dat is al een flinke…
Ook boete voor Qbuzz
29 okt om 14:03 uurHet OV-bureau Groningen Drenthe heeft Qbuz een boete opgelegd van 131.500 euro, vanwege een te hoge rituitval.…
Ebusco en Qbuzz naar de rechter over weigeren afname van 45 bussen
21 okt om 13:24 uurHet Brabantse Ebusco zit al langer in de problemen, vanwege leveringsproblemen, gedoe met toeleveranciers en…
Noordelijke provincies leggen geld op tafel voor Lelylijn en Nedersaksenlijn
8 okt om 11:35 uurDe provincies Drenthe, Groningen, Friesland, Overijssel en Flevoland zijn bereid geld in de Lelylijn en de…
Dit is een merknaam nemen om het hebben van een merknaam. Dit is gewoon echt lelijk. Dan heb ik nog liever dat de vervoerder met een eigen huisstijl komt
Ingediend door Bart Kromwijk op do, 21/03/2019 - 14:50
In het gepubliceerde onderzoeksdocument (waarin de keuze voor deze naam en huisstijl wordt toegelicht) staat dat deze naam en huisstijl door slechts 11 procent van de inwoners positief wordt beoordeeld. Reden waarom de provincies toch hiervoor hebben gekozen, is dat de andere onderzochte merknamen en huisstijlen nog slechter vielen bij de inwoners. Is het niet een logische vervolgstap om totaal nieuwe merknamen en huisstijlen te onderzoeken, aangezien deze factoren wel degelijk bijdragen aan de aantrekkelijkheid van het openbaar vervoer?
Ingediend door Bas op do, 21/03/2019 - 18:41
Nounounou... ze hebben weer wat bedacht hoor. DoorZeeland, OV Fryslân, StreekBuzz, StadsBuzz, Breng, Bracht, Bravo, Broeva, Haro,... en nu dit weer.
Ingediend door mvdw op vr, 22/03/2019 - 13:22
Sorry, de gekozen naam roept bij mij associaties op met een spelfout, een typfout (de letter R is blijven hangen) of de titel van een verhaaltje voor een kind van drie. Verontrustend dat het bureau dat deze flop verzon nog beroerdere verzinsels bedacht heeft, zodat eenoog RRR nu tot koning in dit land der blinden is gekroond. Zonde van een hoop geld, dat beter aan DRU's besteed had kunnen worden!
Ingediend door CT van Sambeek op vr, 22/03/2019 - 20:12
Bij deze wordt op de informatie schermen in de bussen ruim van tevoren aangekondigd op welke lijn die vanaf een grote centrale knooppunt verder gaat rijden. Dat zouden ze bij alle vervoermaatschappijen ingevoerd moeten worden.
Ingediend door Anoniem op wo, 27/07/2022 - 21:38
Reactie toevoegen