NS en Hermes brengen op 23 juni een nieuw combikaartje op de markt voor de trein naar station Eindhoven plus de nieuwe rechtstreekse, snelle buslijn 400 naar de luchthaven. Die ‘Plane-Bus-Train’ krijgt een eigen uitstraling en moet eenzelfde kwaliteit bieden als de trein.
Nieuw trein+buskaartje naar Eindhoven Airport
De bus gaat vier keer per uur rijden, heeft extra bagageruimte voor koffers en sluit aan op de intercity’s. De nieuwe airportshuttle van Hermes stopt onderweg niet op haltes en is 3 tot 5 minuten sneller dan de reguliere Phileaslijn 401, die er 22 à 23 minuten over doet. Om de vier extra busritten per uur betaalbaar te houden, daalt de frequentie van lijn 401 van acht naar zes keer per uur.
Via de NS-spoordeelwinkel kost een combikaartje voor de trein (vanaf elk station in Nederland) en de airportshuttle 20 euro. Op elke NS-kaartautomaat en op Eindhoven Airport is dat 22 euro. NS en Hermes mikken op luchtreizigers die anders met de auto waren gekomen en dus ook parkeerkosten hadden gehad. Een los kaartje voor een enkele reis met de airportshuttle kost € 3,50 bij de chauffeur en € 2,13 of € 2,18 met de OV-chipkaart.
Meer artikelen met dit thema
Rechter vernietigt ACM-prioriteringskader: nieuwe kansen voor ov-sector
11 mrt om 15:15 uurDe Autoriteit Consument & Markt (ACM) moet een nieuw prioriteringskader opstellen…
Stationsontwikkeling
25 feb om 16:35 uurLeiden is een stad waar wonen, studeren en…
Datagedreven werken: de sleutel voor publieke mobiliteit?
21 feb om 08:59 uurBinnen de wereld van mobiliteit zijn diverse transities gaande. Naast een transitie van openbaar vervoer naar …
Appels, peren, ov en publieke mobiliteit
20 feb om 16:13 uurAfgelopen najaar berichtten verschillende media dat het openbaar vervoer er op achteruit is gegaan. Koppen als…
Staatssecretaris ontvangt eerste metrokaartje voor doorgetrokken Noord/Zuidlijn
30 jan om 09:04 uurStaatssecretaris van Openbaar Vervoer en Milieu, Chris Jansen, bezocht op woensdag 29 januari de Vervoerregio…
Ov-panel: "Het huidige concessiesysteem doet meer kwaad dan goed"
10 dec 2024In elk nummer van OV-Magazine leggen we het ov-panel een prikkelende stelling voor. Deze keer vragen we naar…
Goede bereikbaarheid voor ouderen: dichtbij of nog ver weg?
10 dec 2024Op dit moment is 20% van de Nederlandse bevolking 65 jaar of ouder en in 2040 zelfs een kwart. Desondanks ziet…
Samenwerken aan een aantrekkelijke en bereikbare regio
15 nov 2024Utrecht staat voor een enorme opgave. Het is nu al druk in en om de stad,…
Reactie toevoegen